Nikon D40

O sa incep sa imi spun parerea despre diverse camere foto DSLR.
Primul pe lista ar fi Nikon D40, pentru ca m-au intrebat cateva persoane ce parere am despre el. Este considerat a fi cel mai accesibil DSLR de pe piata. In principiu dimensiunea senzorului inseamna( dar nu obligatoriu) o calitate mai buna a imaginii. Carcasa si obiectivul sunt din plastic, un senzor CCD de 6 Mp, ISO pana la 1600. Timpul de expunere se incadreaza intre 30 sec si 1/4000sec, plus Bulb. Mediu de stocare este cardul SD ( pana la 4Gb).
Meniul este intuitiv, destul de simplu de lucrat cu el, mai ales daca ai citit manualul si ai idee ce face diafragma, timpul de expunere si balansul de alb.
Display de 2.5 inch, fara live view este generos si destul de bine iluminat, vizorul acopera aproximativ 95% din cadru si prin el avem afisate cateva din setarile camerei. Are blitz incorporat si patina pentru utilizarea unui blitz mai performant. Acumulator pe Li-Ion de 1000mAh( cam 450 e cadre- jumatate cu blitz), ar fi totusi ideal sa aveti inca un acumulator de rezerva.

Avantaje:
  • Este destul de mic pentr un DSLR, dar sta bine in mana
  • Calitate buna a imaginii pentru 6 Mp ( chiar si la valori ISO 800-1600)
  • Display si vizor destul de bune
  • Focalizare rapida
Dezavantaje:
  • 3 puncte de focalizare
  • motor autofocus intern ( ceea ce inseamna ca nu pt fi folosite alte obiective mai vechi cu functia autofocus- deci alta investitie)
  • Lipsa unor butoane dedicate ISO, WB si altele
  • Stocarea imaginilor pe carduri SD

Daca esti pasionat de fotografie si vrei sa inveti mai mult, vrei calitate acceptabila, te-ai plictisit de multi Mp inghesuiti pe un senzor mic si nu dispui de o suma consistenta de bani, atunci esti cumparatorul perfect pentru Nikon D40.
Totusi eu sunt incantat mai mult de Canon decat de Nikon. Dar asta tine de gustul fiecaruia. Oricum pentru un entry-level este cea mai ieftina solutie.

2 comentarii:

Teuton said...

man, pana si sapunu ala de D40 stie sa faca o gramada de chestii interesante - poti vedea pe la mine ce-am reusit eu. si n-am citit manualul... :))
sincer, eu sunt chiar incantat de cate poate sa faca. chiar daca e mai mic, chiar daca n-are ecran pe sus, chiar daca sunt putin dezamagit de autofocus - dpdv al subsemnatului, nu e chiar atat de rapid pe cat mi-ar fi placut. iar obiective fara AF merg foarte frumos, numai ca trebe sa ai nitica experienta si o mana sigura. si sa gandesti putin setarile (adica modul auto deja e cam superfluu in cazul asta).
scurt si la obiect, eu unul sunt super incantat de el. mai ales pentru un entry-level.
atat am avut de zis.
toate cele bune.

Alex Bocutz said...

Nu am spus ca este un aparat prost, am spus si eu ca pt entry level e perfect. Plus ca daca te-ai fi uitat la etichete ai fi vazut ca este o reclama.
Daca e sa vb despre aparate eu folosesc un Canon EOS 400D momentan dar visez la un Hasselblad, si o sa visez mult si bine la unul.